ROK SZKOLNY 2023/2024 |
↓
ROK SZKOLNY 2022/2023 |
↓
Koleżanki i Koledzy
Zachęcam do dzielenia się swoją wiedzą, materiałami z innymi nauczycielami. Może macie ciekawe prace uczniów, które warto zaprezentować.
Prześlijcie publikacje na mój adres e-mailowy. Umieszczę je na tej stronie.
Pozdrawiam
Renata Franczak
tel.: 697397510
email: rfranczak@odn-grudziadz.edu.
Poniżej materiały w kilku kategoriach
Karty pracy
Materiały do pracy
Ciekawe linki
Artykuły
Informacje
KARTY PRACY
Poniżej karty pracy do zajęć. Aby otworzyć plik należy najechać na tytuł karty.
KARTA PRACY obserwacje pogody – Renata Franczak
MATERIAŁY DO PRACY
DZIEŃ ZIEMI – prezentacja do scenariusza
CIEKAWE LINKI
Zajrzyjcie na stronę
Jest to blog Pani Moniki, nauczycielki geografii Znajdziecie tam scenariusze lekcji, przykłady grafnotek i linki do filmów, które można wykorzystać w czasie lekcji.
Polecam
https://konkursy.mscdn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=318&Itemid=492
ARTYKUŁY
Realizacja priorytetu wojewody kujawsko-pomorskiego: Kształtowanie tożsamości indywidualnej i społecznej dzieci i młodzieży poprzez wprowadzanie edukacji regionalnej podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
ROK SZKOLNY 2021/2022 |
↓
Koleżanki i Koledzy
Zachęcam do dzielenia się swoją wiedzą, materiałami z innymi nauczycielami.
Prześlijcie swoje publikacje na mój adres e-mailowy. Umieszczę je na tej stronie.
Pozdrawiam
Renata Franczak
tel.: 697397510
email: rfranczak@odn-grudziadz.edu.
Poniżej materiały w kilku kategoriach
Karty pracy
Materiały do pracy
Ciekawe linki
Artykuły
Informacje
KARTY PRACY
Poniżej karty pracy do zajęć. Aby otworzyć plik należy najechać na tytuł karty.
Karta pracy – POGODA – Renata Franczak
Karta pracy – POGODA II – Renata Franczak
Karta pracy – WYŻYNA ŚLASKA – Renata Franczak
Karta pracy – KIERUNKI GEOGRAFICZNE – Renata Franczak
Karta pracy – LĄDY I OCEANY– Renata Franczak
MATERIAŁY DO PRACY:
- Platforma edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej – geografia, szkoła podstawowa
- Platforma edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej – geografia, szkoła ponadpodstawowa
- Portal wiedzy dla nauczycieli Scholaris – scenariusze lekcji, karty pracy dla nauczycieli geografii
- Zdalne lekcje – geografia (propozycje materiałów dydaktycznych i narzędzi do przeprowadzenie lekcji)
- Baza Dobrych Praktyk Instytutu Badań Edukacyjnych – geografia
- Portal geograficzny GeoZone – geografia, olimpiada geograficzna, słownik geograficzny
- Geografia – przydatne mapy, prezentacje, quizy, zadania, przygotowanie do matury
- Program Google Earth umożliwia podróżowanie po wirtualnej kuli ziemskiej i wyświetlanie zdjęć satelitarnych, map, terenu, budynków 3D
- Oficjalny portal poświęcony Parkom Narodowym w Polsce
- Korzystanie z zasobów Google Arts umożliwia interaktywne wizyty w muzeach przyrodniczych i nie tylko
https://artsandculture.google.com/ - Mapy geograficzne – podróżuj po świecie z miejsca, też spojrzenie w przeszłość, Program Google Earth Pro
https://google-earth-pro.softonic.pl/?ex=BB-1171.0 - Mapy udostępnione na geoportalu przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii to zarówno aktualne mapy pochodzące z Bazy Danych Obiektów Topograficznych (BDOT) jak i starsze, wydane wcześniej drukiem, mapy topograficzne.
https://geoportal.gov.pl/
Korzystanie z geoportalu pozwala m.in. na utrwalenie umiejętności korzystania z map topograficznych w różnych skalach i o różnym poziomie szczegółowości. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: „Geoportal krajowy ważnym źródłem informacji przestrzennej o środowisku geograficznym w procesie edukacji” autorstwa Pauliny Pokojskiej i Wojciecha Pokojskiego (http://ebis.ibe.edu.pl/numery/2013-1/ebis-2013-1-6.pdf) - Ministerstwo Środowiska prezentuje interdyscyplinarne scenariusze zajęć do wykorzystania m.in. przez nauczycieli geografii
https://www.gov.pl/web/klimat/materialy-edukacyjne - Nie podgrzewaj atmosfery jest to projekt edukacyjny, którego celem strategicznym jest m.in. nadanie problemowi ocieplenia klimatu właściwej rangi w odbiorze społecznym. Autorzy projektu zamieścili scenariusze zajęć do wykorzystania przez nauczycieli geografii
https://www.klimat.edu.pl/dla-nauczycieli/
CIEKAWE LINKI
Wiemy, że narzędzia TIK przyczyniają się do szybszej i efektywnej nauki. Strony, które zawierają gry, krzyżówki, rebusy, quizy są doskonałym narzędziem do doskonalenia umiejętności i utrwalania wiedzy. Poniżej ciekawe strony, które możemy zaproponować swoim uczniom.
wystarczy kliknąć w poniższe linki:
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda/
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/geografia/
https://www.quizme.pl/quizy-geograficzne
https://www.quizowa.pl/poddzial/geografia
https://krzyzowki.imasz.net/darmowa-krzyzowka-geograficzna
https://wordwall.net/pl-pl/community/klasa-4/przyroda
w poniższym linku wystarczy zmienić numer klasy
https://wordwall.net/pl-pl/community/klasa-5/geografia
poniższy link to strona blogu nauczycielki geografii skierowany do uczniów
Jeżeli:
– Byłeś/aś nieobecny/a w szkole?
– Chcesz usystematyzować swoją wiedzę?
– Chcesz powtórzyć przed sprawdzianem / kartkówką?
– Chcesz zdawać geografię na egzaminie ósmoklasisty?
– A może po prostu chcesz poszerzyć swoje geograficzne horyzonty?
ARTYKUŁY/MATERIAŁY
Ogromne i budzące strach. Największe wulkany świata
https://tvn24.pl/tvnmeteo/najnowsze/ogromne-i-budzace-strach-najwieksze-wulkany-swiata-4906434
https://tvn24.pl/tvnmeteo/najnowsze/wulkan-wypluwa-trujace-gazy-i-glazy-4906413
Aktywizujące metody nauczania-uczenia się geografii
http://geodydaktyka.blogspot.com/2009/10/aktywizujace-metody-nauczania-uczenia_08.html
Nieeksperymentalne metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej w klasach IV–VIII szkoły podstawowej
http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1062/PRZYR_8_1.pdf
Aktywność badawcza uczniów w edukacji geograficznej w szkole podstawowej
http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1045
Wzorcowe materiały dydaktyczne w zakresie: GEOGRAFIA. Jak realizować lekcje o zrównoważonym rozwoju w oparciu o Agendę 2030 na zajęciach z geografii.
https://www.wcdn.wroc.pl/dsc/wzorcowe_materialy_SP_i_LO/DSC_geografia.pdf
Rozwijanie kompetencji miękkich w edukacji geograficznej
http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1061/PRZYR_7_4.pdf
INFORMACJE